Aktualności

W wyniku oszustwa 47-latek stracił blisko 14 000 złotych

Krasnostawscy policjanci przyjęli zawiadomienie od poszkodowanego 47-latka dotyczące oszustwa. Mężczyzna odpowiedział na ogłoszenie o pracę, znajdujące się na jednym z portali społecznościowych. W rozmowie z ogłoszeniodawcą przekazał swoje dane takie jak numer telefonu, pesel. Następnie odebrał telefon od oszusta przedstawiającego się jako pracownik banku. Oszust poinformował, że ktoś usiłował zaciągnąć kredyt na jego dane. W wyniku działania przestępców mężczyzna stracił blisko 14 000 złotych. Apelujemy o czujność i rozwagę, zwłaszcza gdy rozmawiamy z nieznajomymi o pieniądzach.

Do Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie zgłosił się 47-latek, który padł ofiarą oszustów.

Mężczyzna na jednym z portali społecznościowych znalazł ogłoszenie o pracę, na które postanowił odpowiedzieć. W rozmowie z ogłoszeniodawcą uzyskał informacje dotyczące wymagań i warunków pracy. Rozmówca poprosił mężczyznę o podanie numeru telefonu, numeru PESEL. Spytał również o zadłużenie, oraz w jakim banku posiada konto.

Po chwil pokrzywdzony otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował mężczyznę, że ktoś usiłował zaciągnąć kredyt posługując się jego danymi, który w części były nieprawdziwe, dlatego kredyt nie został udzielony. Rozmówca przekazał, że konto mężczyzny zostało zablokowane i zaproponował przelanie środków znajdujących się na rachunku na bezpieczny rachunek. 47-latek zgodził się i wykonał kilka przelewów w wyniku czego stracił blisko 14 000 złotych.

Już po fakcie mężczyzna zatelefonował do swojego banku, gdzie postanowił zweryfikować pracownika, który do niego dzwonił. W ten sposób dowiedział się, że został oszukany.

Jak się chronić przed oszustami?

  • wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie! Pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie proszą o przelanie środków na inne konta.
  • Nie podawaj danych logowania do bankowości – pracownicy banku nigdy nie proszą o login, hasło ani kody SMS.
  • Zachowaj spokój i zweryfikuj informację – w razie wątpliwości rozłącz się i zadzwoń do banku na oficjalny numer.

młodszy aspirant Anna Chuszcza

Powrót na górę strony