Uwaga na oszustów wyłudzających kody BLIK!
Oszuści wciąż aktywnie działają, a nasz pośpiech i brak ostrożności tylko ułatwia im przestępczy proceder. 34-latek z gminy Izbica stracił blisko 10000 złotych metodą na tzw. Blika. Był przekonany, że konsultant z banku pomaga mu ochronić jego pieniądze, a w rzeczywistości oddał je oszustowi. Policjanci apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach.
Wczoraj do posterunku policji w Izbicy zgłosił się 34-letni mieszkaniec tej gminy, który powiadomił o tym, że został oszukany metodą na ,,Blik’a”. Jak wynika z zawiadomienia złożonego w tej sprawie sprawca zadzwonił do pokrzywdzonego podając się za pracownika banku. Dzwoniący nakłonił pokrzywdzonego do przekazania czterech kodów blik w celu założenia blokady na środki na koncie. Taki krok miał ustrzec mężczyznę przed utratą gotówki z konta, tymczasem uszczupliło je o 9900 zł. „Konsultant” dodał, że środki powrócą na jego konto po upływie 15 minut. Po tym czasie 34-latek zadzwonił do swojego banku i tak dowiedział się, że został oszukany.
Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
- stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto - zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS),
- sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
- potwierdzać tożsamość osób, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do znajomego czy swojego banku.
- chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
starszy sierżant Anna Chuszcza